The relevance of the Fashion sector in the Creative Industry

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x16392023e0010

Keywords:

creative industry, creativity, fashion

Abstract

This study aims to demonstrate the relevance of the Fashion sector in the Creative Industry. This research becomes relevant in the investigation of new concepts about the area, thus outlining the classifications on the creative sectors and their definitions, in addition to presenting important data from the Fashion sector, through a bibliographical research, of an exploratory nature and qualitatively analyzed. From this, one sees the relevance of the Fashion sector, in dialogue with Design, among the creative sectors, because before the emergence of the term Creative Industry they were already selling goods and services developed from creativity.

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Author Biographies

Milena Cherutti, Feevale University

Mestra em Indústria Criativa pela Universidade Feevale/RS, é empreendedora sendo sócia-fundadora da marca de roupas femininas Azeviche, além de gestora do projeto "Cluster GameRS: Cluster de Jogos Digitais do Rio Grande do Sul" associado à Universidade Feevale, FAPERGS e SICT.

Cristiano Max Pereira Pinheiro, Feevale University

Graduado em Publicidade e Propaganda pela PUC-RS (1999), Mestre e Doutor em Comunicação Social, também pela PUC-RS. É Professor do Mestrado de Indústria Criativa da Universidade FEEVALE em Novo Hamburgo/RS. Coordenador do Mestrado de Indústria Criativa da Universidade Feevale.

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Published

2023-10-02

How to Cite

CHERUTTI, Milena; PINHEIRO, Cristiano Max Pereira. The relevance of the Fashion sector in the Creative Industry. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 16, n. 39, p. 1–24, 2023. DOI: 10.5965/1982615x16392023e0010. Disponível em: https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/23240. Acesso em: 17 may. 2024.

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